Pastasallad

Har precis kokat pasta som jag tänkte göra en god pasta sallad på tills imorgon. Mats ska köra rally = heldag ute i skogen och frysa rumpan av sig. Sen jag blev laktosintolerant, var hos doktorn igår och fick det bekräftat även tagit för prover för glutenallergi, så är det inte längre lika enkelt att sticka iväg på utflyker. Förut räckte det med att vi svängde in på ICA och köpte korv med bröd samt varsin yoghurt, men nu måste jag helt plötsligt tänka på vad jag stoppar i mig eftersom min stackars tjocktarm inte klarar av vad som helst. Doktorn klämde och tryckte på min mage och när han kom till vänster sida så hoppade jag högt och skrek. Ah, vet du vad som finns här tjejen? frågade doktorn mig. Ehhh, mina äggstockar? frågade jag med en klump i magen. Tänkte att nej nu har jag väl äggstockscancer och kommer få dödsbesked. Efter att doktorn skrattat färdig talade han om för mig att det är min tjocktarm och att jag genast måste tabort all laktos ur kosten. Big suck.

Nåja, har kämpat med att få min pasta färdig. Det stod att den skulle koka i 9 minuter, lögn säger jag. Det tog minst 12 minuter innan det var färdig.



Råkade ramla rakt ner i kattens avföring när jag skulle göra rent kattlådan. Typiskt va?

Kommentarer
Postat av: Brutala Bloggen

bläää haha

2009-10-21 @ 23:26:38
URL: http://metrobloggen.se/ruv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0