En gång i månaden

Kalla det lingonvecka, rödadagarna, kalla det vad tusan ni vill, men så här är det. Att när man har mens är ingenting roligt. Ingen.ting. Jag avskyr libress reklamerna (tror det är libress). De säger något i stil med att "vi vet att mensen kanske inte är de roligaste dagarna i månaden, men vi försöker göra det bättre." och sen i slutet, "gör din mens lite roligare". Men ursäkta? Kan någon tala om för mig när det blir lite roligare att ha mens? Att sitta och grina i en kvart för jag inte hann med ett tåg? Att bli skit förbannad på duschen för att den antingen är för varm eller för kall? Att halva ens blod försvinner? Att man är extremt godis sugen hela tiden? Att man har ont i magen och ryggen? Sen när, bara säg mig, när vart allt detta lite roligare? Är det jag som är annorlunda som inte ser det komiska i detta? Sen att man känner sig som en svullen version av sig själv gör garanterat inte mensdagarna bättre. Liksom, vem är sugen på att träna eller gymma när man känner sig som en skål med jell-o?


Kommentarer
Postat av: Evelina

Inte ett dugg jäkla roligt! När att vara hemma i dag för enna djävilska smärta!

För att svara på din kommentar: ja, visst ska ni få fika!

2009-10-21 @ 17:01:38
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0