Caring science in a new key

Faktum är att jag försöker läsa en engelsk artikel skriven av Katie Eriksson. Men det är lite svårt eftersom jag måste slå upp var tredje ord ungefär. För min engelska har legat på sval sidan nu sedan 2007. Och sen att jag tycker hon skriver helt lullilull ändå gör ju inte saken bättre.

Jag har en godis skål i vardagsrummet som känns väldigt lockande. Men jag har samtidigt ytterligare en grej av mrs Eriksson jag måste läsa. Jag har verkligen inte lust. Suck. Seminarie på onsdag. Har endast 2 st av 4 obligatoriska böckerna som ska vara utlästa tills seminariet. Lyckat? Nej, jag får krampaktigt hänga mig fast vid tron att jag har förstått allt via föreläsningarna. Men om  manfrågar något till föreläsarna så flinar de bara och säger Det finns att läsa i den obligatoriska kurslitteraturen. Så jag skulle väl inte lägga ner alltför mycket hopp på det.

Nej, nu struntar jag i engelskan. Jag hoppar över till Vårdvetenskap som akademisk disciplin. Det lät roligt. Mycket roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0